Wat kunt u doen om uw gezondheid te verbeteren?

Orthomoleculair therapeut Rotterdam

Wat kunt u verwachten? Na de eerste golf van activiteit na de lichamelijke inspanning gebeurt er heel weinig zolang het lichaam actief bezig is met de training.In het algemeen heeft het lichaam 7-9 uur volledige rust nodig tussen de oefeningen door, en in het algemeen zoveel slaap als u elke dag nodig heeft, in de loop van uw herstel.  Ruim 95% van uw hartslag in rust zal binnen 10-20 minuten na de training terugkeren naar de hartslag in rust, of die training nu bestaat uit 20 minuten been heffen op de vloer of 20 minuten van een procedure van 1 mijl, 3 sets. Over het algemeen hoeft u zich geen zorgen te maken dat u zich bezeert, of dat u zich op pijn en blessures voorbereidt, als u het grootste deel van een training rust, hoeft u niet te rusten. Wat supplementen betreft, zult u meer van de natuurlijke samengestelde vitaminen nodig hebben dan de geïsoleerde vitaminen zoals vitamine C, omdat de natuurlijke samengestelde vitaminen en mineralen zullen helpen herstellen wat we niet van nature produceren, en zullen helpen de gaten op te vullen en te vullen in wat we niet van nature produceren. We hebben vloeibare voeding nodig. Vloeibare voeding vervangt ongeveer 10-15% van wat we binnenkrijgen van al het voedsel dat we eten. Dus als het grootste deel van je dieet bestaat uit voedingsmiddelen als vlees, vis, fruit, groenten, noten en zaden, dan moet je elke dag, tijdens je training en herstel, ruwweg 10-15% van je dieet extra uit vloeibare voeding halen. Hoe kunt u profiteren van orthomoleculaire therapie? In het boek The China Study( pinda’s 880-863, 2004), deed Dr. toxin controlling lingo de volgende uitspraak: “Een andere manier om orthomoleculaire therapie te omschrijven is “het aanvullen van endogene materialen om weefselbeschadigingen te corrigeren en de matrix te herstellen.”

Orthomoleculair betekent “gerelateerd aan de structuur van het lichaam door de aanvaarding van de cellen van het lichaam als gehelen en de assimilatie van uitwendige vulstoffen in de respectieve intercellulaire structuren van het lichaam”. Dit betekent dat bij orthomoleculaire therapie pre-supplementen worden ingenomen die bedoeld zijn om het herstel te ondersteunen van wat het lichaam zelf aanmaakt. Het resultaat is een sneller en efficiënter herstel proces.De term orthomoleculaire therapie kan worden toegepast op een grote verscheidenheid van therapeutische praktijken, zoals acupunctuur, factitatie, kinesiologie, massage, chiropractie, tandheelkunde, esthetiek, en vele anderen. Mensen die orthomoleculaire therapie beoefenen zijn zeer overtuigd van de resultaten die zij bereiken en geven veel redenen om te geloven dat hart- en vaatziekten, beroertes, hoge bloeddruk en vele andere belangrijke gezondheidsaandoeningen orthomoleculair kunnen zijn – wat betekent dat de gunstige effecten rechtstreeks verband houden met de doeltreffendheid van de toegediende therapieën.

In de afgelopen vijftig jaar heeft de voedingswetenschap ons een bijna enorme hoeveelheid bewijsmateriaal aangereikt over wat door het lichaam kan worden geconsumeerd en opgenomen. Er is een lange lijst van voordelen die kunnen worden ontleend aan de ondersteuning van de gezondheid en de functie van ons hart- en vaatstelsel, en geen daarvan is minder dan het vermelden waard. Bovendien wordt algemeen erkend dat lichaamsbeweging een aanzienlijke invloed heeft op ons welzijn, niet alleen ons cardiovasculair systeem, maar ook ons longstelsel, ons bewegingsapparaat, ons spijsverteringsstelsel en nog veel meer. U kunt uw levensstijl echter gemakkelijk veranderen om aërobe lichaamsbeweging – al dan niet wandelend – in te bouwen en zo uw primaire activiteit in de eenentwintigste eeuw te brengen, wat een positieve invloed zal hebben op uw gezondheid en welzijn. Wij worden allen geconfronteerd met de noodzaak een middel te vinden om onze levensduur te verlengen, en één manier om ons daarbij te helpen is door onze eigen gezondheid te bevorderen. Ongeacht onze leeftijd is het altijd belangrijk om gezond te eten en regelmatig aan aërobe lichaamsbeweging te doen, met name wandelen, wat bijna iedereen kan. Ouderen maken zich echter vaak meer zorgen over veiligheids- en gezondheidskwesties in verband met het maken van lange wandelingen. Dit komt vaak omdat veel oudere mensen bang zijn voor complicaties en overmatig lijden die het gevolg kunnen zijn als ze te veel risico’s nemen, en een deel van hun compensatie is het zoeken naar informatie die ze kunnen gebruiken om aan te nemen dat de voordelen van wandelen de risico’s die ze nemen waard zijn.

Lees meer

Gewichtsbeheersing